Facebook Andra la Mbela Ciao

joi, 23 octombrie 2008

In tara lui R

"A fost odata o tara in care toti locuitorii apasau , accentuau il subliniau pe R. In acea tara daca faceai cea mai mica greseala si nu il apasai pe "r" erai adus in fata regelui si acesta dadea cea mai mare pedeapsa : taierea capului. Un om veni odata sa viziteze tara aceea dar el nu vorbea cu r apasat. Intra intr-un magazin si ceru vanzatoarei o rama pentru viitoarele fotografii pe care urma sa le faca. Numai ca nu pronunta pe R apasat, asa ca vanzatoarea ii telefona regelui si omul fu repede dus la palat pentru a fi pedepsit. Aici oaspetele isi argumenta voarte convingator situatia astfel incat il infurie pe rege si il facu sa greseasca pronuntand cateva cuvinte fara sa-l accentueze pe R. Regele accepta atunci ca e omeneste sa gresesti si din acel moment disparu si pedeapsa din acea tara". L-am desenat pe R - regele in picioare cu mana pe sabie.

Tema sunetul r din culegere si randurile incepute din caietelul de teme.

La scriere am inceput sa realizam noduletul - care nu prea ne-a iesit ( incadrat cum trebuie in liniatura ajutatoare) si pe care se pare ca e nevoie sa il reluam chiar maine.

La matematica am recapitulat adunari si relatii intre numere fiecare copil inventand o problema ( desenandu-o apoi expunandu-o in fata clasei) care sa foloseasca numerele 1, 2, 3. Am numarat din 3 in 3 pana la 12. Copiii au inventat probleme cu vapoare, cu lebede, cu sirene, balerine, pestisori, flori etc. si au scris operatia prin care au rezolvat problema respectiva.
Tema - nu au

Maine la romana vom face o lectie interesanta care contine consoanele mute si cele sonore, vom relua scrierea noduletului si a altor semne grafice.
La matematica vom trece la cifra 4
La abilitati vom realiza o felicitare de vacanta din fire ( ne trebuie carton, fire colorate, lipici solid - baton)

marți, 21 octombrie 2008

Adunari, rezolvarea de probleme

Adunari, rezolvarea de probleme
Am scris si primele noastre adunari. Incepand de luni - 1+1=2 -Copiii au dat exemple de "intamplari" care se pot scrie asa. Au creat probleme originale fiecare dorind sa dea cate un exemplu interesant. Marti lucrurile s-au complicat putin , pentru ca a intervenit cifra 3. Pe care am introdus-o tot sub forma unei probleme. Apoi copiii au fost rugati sa se gandeasca la personajele din Scufita Rosie sau Cenusareasa si sa dea exemple de intamplari cu personaje din aceste povesti. LE-a placut foarte mult exercitiul, in a doua parte a lectiei au scris si desenat exemplele de probleme pe care le-au dat. LE-am afisat pe toate la expozitie in clasa.La citire am trecut la sunetul o. Am citit Scufita Rosie in versuri ( A aparut la Erc Press o revista cu Scufita Rosie insotita de un CD mi s-a parut foarte interesanta ). Apoi am descoperit impreuna sunetul o in diverse cuvinte legate de continutul povestii. Pe unele le-am format cu alfabetarul pe altele doar le-am analizat oral. In Abecedar am "citit" imaginile si am scris cuvintele corespunzatoare la tabla. Apoi la propozitii a fost foarte interesant copiii incercand sa gaseasca multe exemple de propozitii care se potriveau cu schema data in carte. Am trecut la scrierea elementului grafic "ovalul" pe liniatura tip 1. Apoi am dat o tenta artistica elementului si l-am mai exersat o data desenandu-l pe foaia velina cu culori cerate. Lucrarile sunt afisate si ele in clasa.Teme - au de facut din culegere de la lectia corespunzatoare ( sunetul 0 cifra 3 ). Va reanmintesc ca cei care nu inteleg cum se rezolva din culegere un exercitiu pot veni sambata intre 11 si 12 si exersam impreuna.

sâmbătă, 18 octombrie 2008

Scanuri si fotografii

Am promis ca voi incarca fotografiile si scanurile dupa ce am mai lucrat in ultimele zile. Aici gasiti testele la citire de vineri :
http://picasaweb.google.com/abecedar.com/TestCitire

Aici plansele explicative pentru numarul si cifra 2. http://picasaweb.google.com/abecedar.com/Cifra2Octombrie

Desenele de la ora de muzica si pe cele pentru pictura http://picasaweb.google.com/abecedar.com/InCasutaCuAlune

Fotografii mai vechi de saptamana trecuta http://picasaweb.google.com/abecedar.com/FotografiiDinDiferiteZile

Vinerea aceasta am trecut la sunetul I. Am desenat o inima care se oglindeste
( simetrie pe verticala si pe orizontala) , am dat un test pentru a stabili cine aude si cine nu fiecare sunet in parte in cuvinte. Ne-am organizat pentru concursul Smart care va avea loc in noiembrie ( vedeti aici : www.concursurilesmart.ro - gasiti si fise de antrenament).

Sambata , de la 11 la 12, am lucrat cu: Sorana, Hakan, Emel, Catalin, Bianca, Cornelius, Tina exersand citirea .

joi, 16 octombrie 2008

"Buline de cumintenie"

De maine introduc "Bulinutele de cumintenie" . Copiii care nu respecta regulile de lucru in colectiv vor primi cate o bulinuta ( eticheta de pret autocolanta de culoare fluorescenta) lipita pe cartea, pe caiet la ora corespunzatoare de cate ori au gresit. Asa ca , daca veti gasi astfel de "bulinute" in caietele sa stiti ca sunt pentru neatentie, pentru ridicat din banca fara motiv, pentru vorbit cu colegul de banca, sau pentru alte "nazdravanii de copii" :) . Azi am incercat sistemul si a functionat foarte bine. Asa ca a fost liniste si pace la ora de citire si am putut sa il auzim pe "e" si sa ne concentram atentia cu totii la lectia respectiva.

Dupa vacanta vom avea, timp de o luna, o activitate impreuna cu parintii numita "Sa crestem un cititor" care va consta in citirea si povestirea prin imagini a textului unei povesti impreuna cu parintii in fiecare zi ( acasa) . La finalul lunii copiii vor avea stranse 30 de pagini de desene reprezentand povestile pe care le-ati citit impreuna si mai ales o amintire frumoasa pentru ei a unor momente pretioase pe care le-ati impartasit cu ei cand erau mici.

Luni vom avea la scoala si alfabetarele pentru ca vor sosi maine cu curierul, si vom si incepe sa lucram pe ele. Probabil ca tot de luni va fi disponibil si dulapul clasei. Vinerea viitoare vom avea si musafiri, si lectiile vor fi filmate , toate patru. nu vor mai face engleza in acea zi ( fiind o zi speciala) ci matematica, citire, scriere, si abilitati practice. Sper ca la acest eveniment sa avem si uniformele gata ( mamica Mariei Galanton se ocupa de relatia cu fabrica, de comanda pentru intreaga clasa)

Si un film documentar interesant :

Consolidare nr si cifra 2, Sunetul E

La matematica am discutat despre cifrele unu si doi, cu exercitii de numarare, de comparatie, de descompunere, cardinalul multimilor. In fisa pe care le-am selectat-o pentru cifra doi era o poezie foarte sensibila care ne ducea cu gandul si la copiii care au diverse probleme de sanatate ( nu toti pot spune ca au doi ochi, doua maini sau doua picioare ) dar si la copiii mai saraci care nu primesc mereu cadouri ( sau niciodata) si am hotarat impreuna sa ne comportam cu mare compasiune cu acesti copilasi. Si mai ales sa nu stricam jucariile deoarece am putea sa le oferim unui copil care nu are. Am spus apoi povestea lui 2 , a doua fila din cartea cifrelor pe care trebuie sa o finalizam cat mai repede. Am lucrat impreuna si exercitiile de la tema de ieri din culegere. Au de colorat imaginile din culgeri permanent acesta fiind un exercitiu foarte bun pentru formarea si exersarea muschilor mici ai mainii.

Tema : au de completat din carte de la pagina 25

La citire am trecut mai departe la sunetul e ( dupa ce am citit din nou si discutat lectia de la sunetul a si am facut tema din culegere - trebuie sa coloreze imaginile ) . Am invatat sa il auzim mai bine pe e si sa il pozitionam in cadrul cuvantului si silabei. Am citit si analizat fiecare cuvant din abecedar de la lectie ( cate silabe are care e prima silaba, care e a doua, care e a treia. Unde se aude sunetul e- al catelea sunet din silaba este e dar din cuvant. Cate cuvinte are propozitia, cate silabe are fiecare cuvant de ce schimbam intonatia cand il vedem pe "?" ) . Am avut pregatita si o fisa interesanta pe care am rezolvat-o si le-am dat-o acasa sa o coloreze. Tema - din culegere de rezolvat exercitiile de la sunetul e

La scriere am trecut la scrierea unui nou element grafic , care pentru a-i incuraja sa il incadreze corect in liniatura ajutatoare l-am personificat (Merge la vecina si intreaba "-Esti acasa vecina ?" si vecina ii raspunde "-Nu!" si il tine la usa - adica - incepem din casuta de jos, trecem peste linia ajutatoare apoi ne intoarcem pe linia ajutatoare) - tema au de facut doua randuri cu acest element.

Deoarece si-au exprimat dorinta sa mai facem o carte, pana luni, in timpul liber au de parcurs si de desenat acasa ( cu culori cerate, sau creioane colorate) scene din "Scufita Rosie" pe care urmeaza sa le strangem iar intr-o carte cu povesti.

Revin cu fotografii si scanuri.

miercuri, 15 octombrie 2008

Numarul si Cifra 2, Povesti


Mare bucurie mare!!!!
Azi am lucrat precum furnicutele si am creat o carte de povesti - "Cenusareasa" . Am folosit imaginile desenate vineri. Le-am lipit, legat am colat si textul si ne-a iesit o prima carte care a fost cea mai frumoasa dintre toate celelalte. Asa cum a spus MAra J , "Aceasta carte va intra in istoria cartilor, Doamna invatatoare! " .

Cu aceasta ocazie ne-am propus sa continuam seria cartilor cu alte povesti frumoase precum : Alba ca zapada, Mica sirena - exemple date de copii . Conditia ca sa le putem realiza insa este sa le citim inainte. Ca tema au de scris titlul - cel care se potriveste cel mai bine cu coperta va fi pus pe carte. http://picasaweb.google.com/abecedar.com/Cenusareasa

La matematica am trecut la numarul si cifra 2.

Devine din ce in ce mai necesara expunerea planselor, si mi-ar fi de mare ajutor un om care sa ma ajute sa amenajez clasa in mod corespunzator ( ne trebuie si masina de dat gauri, si niste raftulete pe care sa expunem cartile , stinghii etc. )

Am discutat despre numarul; de elemente, despre numararea din 2 in 2, despre scarita lui doi, corelatii intre unu si 2, forma lui 2. Copiii au desenat ( o sa incarc lucrarile scanate pe la ora 22) cifra, multimile, corelatii intre elemente.

Tema : de scris 2 randuri cu 2- (le-am inceput eu pe caiete) si de realizat exercitiile din culegere paginile 15-16 ( cine nu reuseste singur poate veni sambata intre 11 si 12 )

marți, 14 octombrie 2008

Indrumari pentru parinti


Am gasit salvate aceste vorbe in calculator si m-am gandit ca o sa va bucurati de ele !

INDRUMARI PENTRU PARINTI DIN PARTEA COPILULUI…
1. Nu ma alintati, pentru ca astfel imi faceti rau. Eu stiu destul de bine ca nu e obligatoriu sa-mi satisfaceti toate cerintele. Pur si simplu va pun la incercare.
2. Nu va temeti sa ma tratati cu severitate. Eu prefer tocmai o astfel de atitudine. Aceeasta ma ajuta a-mi determina pozitia.
3. Nu mizati pe forta in relatiile cu mine. Aceasta ma obisnuieste cu faptul ca trebuie sa iau in consideratie doar forta. Eu accept si salut initiativele voastre
4. Nu admiteti inconsecventa. Aceasta ma debusoleaza si ma determina sa incerc cu incapatinare sa obtin satisfacerea cerintelor mele.
5. Nu faceti promisiuni pe care nu le puteti indeplini. Aceasta imi va slabi increderea in dumneavoastra.
6. Nu bateti in retragere atunci cand va provoc si va spun ori fac ceva numai ca sa va indispun. Pentru ca daca o faceti eu voi incerca sa obtin "victorii" si mai mari.
7. Nu va nelinistiti peste masura cand va zic "Va urasc". Nu acesta-mi este scopul. Pur si simplu, eu doresc sa regretati ce mi-ati facut.
8. Nu ma obligati sa ma simt mai mic decat in realitate. Voi proceda corespunzator cerintelor voastre, voi plange si voi scanci.9. Nu faceti pentru mine si in locul meu ceea ce singur pot sa fac. Eu sunt in stare sa va folosesc si in continuare ca pe niste servitori.
10. Nu-mi acordati atentie peste masura de mare din cauza " deprinderilor mele reprobabile". Atitudinea aceasta m-ar incuraja sa ma debarasez de dansele.
11. Nu ma certati in prezenta unor persoane straine. Eu voi acorda o atentie mult mai mare obiectiilor pe care mi le faceti daca mi le-ati spune pe un ton linistit si intre patru ochi.
12. Nu incercati sa analizati comportamentul meu in momentul cel mai aprins al conflictului. Din cauza unor motive obiective in clipa aceeasta auzul meu slabeste, iar dorinta mea de a comunica cu dumneavoastra devine mult mai mica. Va fi in firea lucrurilor daca veti intreprinde actiuni concrete.
13. Nu incercati sa ma povatuiti si sa ma mustrati. Va voi uimi cand veti afla cat de bine cunosc ce e bine si ce-i rau.
14. Nu ma obligati sa cred ca faptele mele sunt deosebit de grave. Eu trebuie sa ma deprind a trage invataminte din greselile proprii.
15. Nu-mi cautati nod in papura si nu vociferati cand vorbiti cu mine. Daca veti proceda astfel, eu ma voi apara prefacandu-ma ca sunt surd.
16. Nu-mi cereti explicatii de ce am procedat asa. Uneori nici eu nu inteleg de ce am procedat asa, si nu am alt motiv.



17. Nu supuneti unei incercari prea mari onestitatea mea. Speriat, voi deveni lesne un minciunos.
18. Nu uitati ca am preferinta pentru experimente. Astfel procedand, eu cunosc lumea. Va rog sa nu-mi contestati preferintele.
19. Nu ma protejati de consecintele propriilor mele greseli. Eu trag invataminte din propria-mi experienta
20. Nu acordati prea multa atentie bolilor neinsemnate pe care le suport. Eu pot sa ma deprind sa am satisfactie din starea de indispozitie, daca aceasta suscita asupra persoanei mele atata atentie.
21. Nu incercati sa ma evitati cand va adresez intrebari fatise. In cazul cand nu veti onora intrebarile mele si le veti lasa fara raspuns, eu in general voi inceta sa apelez la ajutorul dumneavoastra si voi cauta surse de informatie in alta parte.
22. Lasati fara de raspuns intrebarile mele naive si fara de sens. Daca veti proceda cum va indemn, in curand veti observa ca eu pur si simplu, doresc sa va ocupati permanent de persoana mea.
23. Sa nu dati nicicand de inteles ca sunteti indivizi perfecti si fara de pacate. Aceasta imi va produce senzatia de zadarnicie a incercarilor de a ma compara cu dumneavoastra.
24. Nu va alarmati ca suntem impreuna putin timp. Important este ce facem in acest timp.
25. Sa nu va nelinisteasca spaima de care sunt cuprins. In alt chip de veti proceda, eu ma voi teme si mai mult. Demonstrati-mi ce este curajul si barbatia.
26. Nu uitati ca fara intelegere si incurajare eu nu ma voi dezvolta armonios. Insa lauda, cand este dobandita cinstit, in unele cazuri insa este data uitarii. Iar sapuneala, pare-se, niciodata.
27. Tratati-ma tot astfel cum ii tratati pe prietenii dumneavoastra si voi deveni si eu prietenul dumneavoastra. Si, tineti minte, ca eu invat cu precadere imitand faptele celor adulti si nu obiectiile ce mi le fac. Si pe langa toate acestea, eu va iubesc atat de mult! Va rog sa-mi raspundeti cu acelasi sentiment de iubire…

Consolidare 1, sunetul A

La matematica am recapitulat si consolidat numarul si cifra 1. Pentru a repeta forma cifrei le-am spus copiilor o poveste - Povestea cifrei 1 - pe care ei au ilustrat-o apoi. Ne-am propus impreuna sa realizam o carticica pentru toate numerele de la 0-10 . Dupa care am trecut la rezolvarea paginilor din culegerea de matematica - pe care ei au avut-o ca tema de gandire ( si rezolvare daca pot). Exercitiile le-au placut foarte mult. Am continuat cu o fisa in care au avut de rezolvat cateva exercitii interesante, printre care si unul de gandire - dintr-un sir de figuri geometrice au avut de descoperit un "intrus" - era vorba despre cerc.

Ca tema la matematica au de realizat exercitiile de la pagina 23 din manual.
MAterialele folosite le puteti gasi la http://www.classjump.com/abecedar/?section=classes&class_id=17761

La Lb. romana am trecut la o lectie noua si anume sunetul a. Am discutat despre cuvinte, si despre ce aud ei atunci cand sunt pronuntate cuvintele. Apoi am incercat sa identificam sunetul a in cadrul fiecarui exemplu dat ( cu sprijinul manualului). Pentru ca 50% dintre ei deja citesc , ca de obicei le-am scris la tabla cuvintele si am accentuat cu galben litera A discutand pozitia sunetului corespunzator in interiorul cuvantului.

Am explicat de asemenea si conventia din manual prin care este redat cu cerculet sunetul despre care se discuta in ziua respectiva si sunt reprezentate cu bulinuta celelalte sunete. Ei au copiat cuvintele de la tabla , cerculetele , bulinutele. Am povestit si despre Anicuta, cateva idei despre harnicie pe care le vom dezvolta chiar maine in lectie cu ajutorul basmelor. Basmul cu Cenusareasa este poate cel mai potrivit, maine le voi aduce ca surpriza cartea acestui basm cu ilustratiile lor.

Tema : de realizat exercitiile din culegre - pagina 14 - cine nu reuseste poate veni sambata pentru a rezolva impreuna - 11-12

Azi ni s-a schimbat si tabla - una dintre ele - pentru a evita scartaitul foarte deranjant.

Saptamana viitoare li se va face vaccinarea obligatorie antirujeolica - am primit de la cabinetul medical cate o foita de informare pe care trebuie sa o semnati. Va astept maine la scoala sa o semnati.

luni, 13 octombrie 2008

Cifra 1 - luni, 13 octombrie

O lectie frumoasa foarte clara pentru copii, mai ales multelor exemple pe care le aveam deja la dispozitie de multimi de cate un element. Am analizat plansa lui 1, apoi imaginile din manual. Am facut exercitiid e numarare din unu in unu crescator, descrescator. NE-am jucat cu piticii plus si minus, am desenat scarita lui unu pana la cinci elemente, am desenat pe unu la tabla dar si pe foi, cu culori unu si multimi de un element. Timpul a trecut fara sa ne dam seama, copiii s-au bucurat ca au inteles.
http://picasaweb.google.com/abecedar.com/Cifra1Luni13Oct#

Au chiuit de bucurie cand au aflat ca au tema pentru acasa ( ce bine ar fi sa se intample asa pe tot parcursul scolii ) .

Tema - pe caietul de matematica - doua randuri de 1
- in culegere paginile - 13-14 exercitii interesante.
Copiii care nu reusesc sa isi realizeze exercitiile singuri, sunt asteptati Sambata la ora 11 timp de o ora sa le rezolvam impreuna la scoala .

duminică, 12 octombrie 2008

O imbratisare colectiva

Am asistat joi la o lectie de iubire si de iertare data de copii. Ce frumoasa ar fi lumea daca am sti sa iertam atat de usor cum o fac ei. Sa va povestesc de la inceput .....

Am hotarat ca ar fi cazul sa facem o discutie despre prima luna de scoala si sa ne aducem aminte numele fiecarui copil din clasa, sa stim mai multe despre fiecare sa ne cerem scuze unii altora daca am gresit pentru a putea porni la drum mai departe. Fiecare elev a avut ocazia sa fie rasplatit pentru purtarea sa fata de ceilalti colegi prin aplauze, daca s-a purtat frumos si prin tacere daca i-a suparat cu ceva. Copiii si-au aplaudat furtunos fiecare coleg pe care l-am numit. Pentru o fetita numai trei copii au aplaudat restul hotarand sa nu aplaude. Stiam ca fetita isi suparase colegii dar nu credeam ca ei vor fi atat de corecti in acordarea aplauzelor. Constientizand ca a gresit grav, fetita a inceput sa planga. Aici am intervenit, desi nu eram pregatita pentru un asemenea moment, cerand colegilor scuze pentru comportamentul fetitei si explicandu-le ca ea plange pentru ca ii pare rau, destainuindu-le ca mamica ei fiind in spital pentru ea a fost foarte grea aceasta perioada. Un baietel mai exigent a spus: "Nu exista scuze pentru violenta!" I-am explicat ca unii oamnei au atata nevoie de dragostea noastra si in acelasi timp nu stiu cum sa o ceara incat pentru a atrage atentia asupra lor fac si lucruri nepermise. Apoi am "aruncat la cos" toate supararile noastre facand gheme imaginare de suparari trecute si aruncandu-le in directia cosului de gunoi al clasei , inclusiv supararile pe fetita respectiva. Am hotarat impreuna ca ar fi frumos sa ne imbratisam si sa ne multumim unii altora pentru ca am reusit sa trecem cu succes de prima luna de scoala. Am observat cu uimire cum copiii simteau nevoia sa vina catre fetita care plangea si sa o consoleze. In mai putin de zece secunde in jurul ei se stransese toata clasa care acum ii spunea cuvinte frumoase si in ochisorii ei se aprinsese luminita sperantei, bucuria ca fusese iertata.
Cantam impreuna cantecelul "Daca vesel se traieste " si copiii isi imbratisau colega cu atata dragoste bucurandu-se de acest moment cum numai ei stiu sa o faca. Nu am reusit sa imortalizez clipa intr-o fotografie, in schimb am adaugat-o alaturi de alte asemenea clipe emotionante in galeria sufletului meu. O imagine a bunatatii umane , a compasiunii si dorintei de a ierta - o lectie de iubire data de copii.

De la liniute la litera

Emotiile primelor zile de scoala au trecut. Toamna isi face simtita prezenta tot mai mult si ecorile sale strabat pana in sala de clasa. Tema acestui anotimp este reluata mereu iar copiii se bucura de ea. Sunt multe de discutat despre toamna : de la muncile agricole specifice , pana la ultimele tendinte ale modei de sezon. Orice discutie initiata impreuna cu cei mici devine rodnica molipsindu-se parca de bogatia acestui anotimp.

"Liniutele" sunt si ele specifice toamnei. Cu ele incepe broderia migaloasa a muncii invatatorului, cu ele incepe seria temelor pentru acasa, dar si bucuria primelor note. "Liniutele" sunt de fapt elementele grafice care vor fi folosite mai tarziu in scrierea literelor de mana. Parerea unanima este ca scrierea lor cu atentie si exersarea cu migala ii va face pe copii sa scrie frumos. Forma scrisului insa nu depinde numai de cat de mult exerseaza ei liniutele ci si de conformatia muschilor mici ai mainii, de coordonarea oculo motorie - de varsta copilului si de datele sale genetice. Multi copii au probleme cu scrisul . Pentru ei scrisul liniutelor este poate cel mai nesuferit moment al anului. De acest moment poate se leaga un refuz si o inadaptare scolara mai tarziu. Si in clasa noastra exista astfel de copii care au tot dreptul la o toamna la fel de frumoasa ca a celor care "din fire" scriu frumos. Din aceasta cauza, desi nu putem evita exersarea elementelor grafice, putem sa o facem si altfel dand si copiilor cu probleme de scriere posibilitatea de a se forma si afirma in colectiv. Din aceasta cauza la fiecare ora cand exersam scrierea, vom realiza si un desen in care sunt incluse elementele grafice predate si scris cu stiloul. Acest desen nu este mai putin important decat scrierea liniutelor contribuind la formarea deprinderilor de asezare in pagina de scriere corecta a formelor din care sunt alcatuite literele, de legare, simetrie si echilibru in pagina.

In curand , aceste exercitii se vor termina si vom incepe scrierea literelor de mana. Atunci vom culege roadele. Toamna inca nu s-a terminat; alaturi de roadele sale dulci vom adauga si primele litere in caietelele de scolar.

Bastonase : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/Bastonase

miercuri, 8 octombrie 2008

Test de evaluare la Limba romana

O zi plina de emotii pentru scolarei. Primul test in toata regula. Cu reguli de testare anuntate si explicate, si care a fost anuntat copiilor ca test nu ca un joc. Rezultatul a fost ca toti s-au concentrat foarte tare si si-au dorit din suflet sa reuseasca sa realizeze sarcinile cat au putut de bine. In final 11 copii din clasa au scris raspunsurile restul alegand sa le deseneze ( o confirmare a faptului ca cel putin 11 din clasa stiu sa citeasca si sa scrie ) .

Acest test a avut ca cerinte :
  • 1. scrie/deseneaza trei cuvintecu doua silabe
  • 2. scrie/deseneaza doua cuvinte cu trei silabe
  • 3. scrie /deseneaza patru cuvinte cu o silaba
A fost un test cu grad de dificultate ridicat in care am luat in considerare si modul in care au asezat in pagina raspunsurile la sarcini. sarcinile au fost date pe rand trecerea la sarcina urmatoare a fost facuta numai dupa ce toti copiii din clasa au finalizat sarcina data inainte. Corectarea testelor acolo unde copiii au "desenat" cuvintele a fost realizata individual la catedra si sub imagine am scris cuvantul pe care a intentionat copilul sa il redea prin desen. Acolo unde s-a impus am realizat o verificare orala a cunostintelor si am trecut raspunsurile copilului pe foaie. Calificativul a fost combinat cu cel de la testul de la propozitie astfel incat toti copiii au primit in carnete si in catalog calificativul FB
ceea ce au reusit sa faca puteti vedea aici : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/TestLimbaRomana8Octombrie

Unora dintre copii le-am dat acasa tema de remediere la scriere (Darius a uitat sa-mi lase azi tema rezolvata).

Maine trecem la lectiile despre sunet si vom invata sa auzim sunetele din cuvinte incepem cu vocalele apoi cu consoanele mute si sonore. In fiecare zi vom trece la o lectie noua din abecedar ( mai putin miercurea cand avem fie lectura fie evaluare). Ca tema , copiii care stiu deja sa citeasca vor avea de lucrat din culegere - discutam maine la sedinta ce culegere am selectat pentru ei. Cei care inca nu stiu sa citeasca vor lucra ca si pana acum si vor avea posibilitatea sa rezolve din culegere impreuna cu mine sambata de la 11-12 temele date pe parcursul saptamanii colegilor lor, incepand de sambata viitoare.

Tot maine vom avea evaluare la matematica, de luni vom trece la cifra 1.

La sedinta de maine vom discuta despre introducerea caietelor de teme la romana si la matematica, despre uniforme si veti putea viziona secvente filmate din timpul orelor. Cei care nu au conexiune la internet vor avea ocazia sa vada fotografiile si tot materialul de pe situl clasei, vor primi un cd cu toate acestea.

luni, 6 octombrie 2008

Luni - a 4-a saptamana de scoala

Incet incet ne apropiem de un moment aniversar : incheierea primei luni de scoala.

"Disciplina" a inceput sa fie putin mai stricta, si azi chiar am facut cateva observatii pentru comportament neadecvat unor copii. Ma intristez profund de fiecare data cand sunt nevoita de imprejurari sa fac asta. E neplacut sa le amintesc faptul ca nu e voie sa bati un copil, sa arunci cu buretele prin clasa sau sa vorbesti urat, sa mananci in timpul orelor etc. Incet incet vor invata aceste lucruri, sunt convinsa.

Am debutat cu matematica unde ne-am jucat putin cu multimile . Am scris pentru prima data la scoala "data " si titlul pe o foaie ( am insistat asupra asezarii in pagina) apoi am trecut la lucru pe baza unor sarcini orale :
1. deseneaza o multime cu trei frunze
2. deseneaza o multime cu maimulte triunghiuri decat frunze
3 deseneaza o multime cu mai putine patrate decat triunghiuri
4 deseneaza o multime cu tot atatea oua cate patrate
5. alege de la tabla numarul corespunzator fiecarei multimi desenate ( numarul de elemente)

Activitatea a fost foarte indragita de copii lasandu-le posibilitatea sa aleaga ei numarul - independenta in decizie. Au observat ca unii au desenat diferit de ceilalti dar tot a fost corect. Lucrarile le puteti vedea caci le-au luat acasa.

A urmat apoi ora de teorie pentru grupa de muzica si cea de muzica pentru grupa de desen. Pentru ca cei de la teorie deja au invatat cheia sol sid espre portativ si ceilalti erau curiosi sa afle maim ulte am facut un joc muzical - desenandu-le cheia sol pe podea cu creta am urmarit conturul, am cantat cantecul gamei, le-am explicat despre portativ si am repetat iar cantecul gamei. in final au desenat si ei cheia sol ca pe o forma interesanta. Lucrarile le puteti vedea aici : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/CheiaSolLuni6Oct

La ora de cunosterea mediului copiii au invatat despre regulile de circulatie in oras. O dedicatie speciala pietonilor - am desenat semaforul - obiectul care reuseste sa impiedice accidentele rutiere si sa organizeze drumul tuturor. http://picasaweb.google.com/abecedar.com/SemaforulLuni6oct

Sedinta cu parintii va avea loc Joi saptamana aceasta la ora 18

O zi plina de culoare

Vinera de obicei este dedicata activitatilor artistice. Pentru ca programul nu e prea permisiv, am adaptat insa modul de lucru si am hotarat ca in fiecare vineri sa fim mai artistici decat in alte zile . Lectia de citire s-a bazat pe o imagine desenata pe tabla cu creta colorata, asemanatoare cu cea din manual pe care copiii au reprodus-o vedeti aici : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/Copacel3Oct.
Pe baza imaginii am creat o poveste plina de sensibilitate care sa ii induioseze pe copii. Apoi le-am cerut sa alcatuiasca propozitii dupa imaginea din abecedar. Propozitie cu propozitie micutii cititori au recompus pe scurt povestea pe care le -o povestisem cu putin inainte. Au fost atat de frumoase propozitiile compuse incat le-am scris la tabla marcandu-le astfel ca imagine scrisa si in memoria copiilor. Am demonstrat astfel scrierea unui text, ( amintind de titlu, de punct ) Impreuna, in cor am recitit textul.
Am analizat si cuvinte cu trei silabe ( am dat exemple pe rand fiecare, am citit lectia din abecedar ) . Pe tabla au ramas scrise cu majuscule cateva dintre cuvintele date exemplu in clasa de copii. Ca activitate in completare au avut de copiat de la tabla fie textul fie cuvintele scrise cu majuscule. Cativa copii s-au incumetat sa copieze textul. Si au reusit.

Am trecut apoi la scriere - carligele . Am demonstrat din nou la tabla mare scrierea acestora, am discutat din nou despre spatiu, supraspatiu si subspatiu apoi am trecut la scris cu stiloul; ce am reusit sa facem puteti vedea aici : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/Carlige3Oct
Mai multi copii din clasa de data aceasta au reusit sa termine foarte repede jumatatea de pagina dedicata liniutelor asa ca am trecut repede la o alta sarcina mai artistica : desenarea semnului infinitului - exercitiu de simetrie, de gandire de analiza - interior/exterior. Iata lucrarile lor : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/Infinitul3Oct

Abilitatile practice - prima ora - ne-am familiarizat cu instrumentele de lucru si am trecut la treaba - fiind o zi dedicata copacelului am incercat sa realizam un colaj din frunze numit chiar "Copacelul" . A fost complicat mai ales pentru cei care au avut lipici lichid pentru ca li se lipea lipiciuld e manute si frunzele de asemenea. Pana la urma am reusit sa facem si lucrarea cu acest copacel : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/CopacelDinFrunzeUscate3Oct
Cine nu a avut frunze si lipici a lucrat un copacel din plastilina.
Tema lor a fost sa realizeze la alegere un desen fie infinitul, fie copacelul fie soarele

joi, 2 octombrie 2008

Am scris cu stiloul

Azi copiii au plecat acasa foarte entuziasmati dar si obositi pentru ca au muncit foarte mult. Am incercat sa scriem cu stiloul si... ce credeti? Am si reusit.

La abecedar : cuvantul cu doua silabe si o "recapitulare" liniutelor invatate.
Am pornit de la pretextul animalelor de plus - si am vorbit despre casele de animale ( tema care a si ramas valabila toata ziua ). Am impartit cat mai multe cuvinte de doua silabe in silabe, si am dat exemple, apoi am analizat imaginea din abecedar si "am citit" cuvintele - imagini de acolo. In completare am scris , pe silabe, sub imaginile din abecedar cuvintele corespunzatoare. O activitate foarte indragita de copii.

Lectia s-a incheiat cu un exercitiu de copiere a cuvintelor din doua silabe scrise pe tabla - pe caietul cu foaie velina. Se vad progresele pe care le-au facut copiii le-a luat foarte putin sa astearna pe hartie cele 6 cuvinte si mai ales s-au bucurat foarte mult cand le-au redescoperit ( trecuse o ora de cand le scrisesem pe tabla deja ) .

La ora de scriere au dat de greu. Ca sa prinda puteri i-am lasat in pauza de masa ( se plang ca le e fooooaaaaammmeee .. inca de la prima ora ) apoi, ne-am straduit sa ne adunam sa incepem lucrul. A fost destul de greu dupa o pauza asa de lunga evident .. le-am facut ceva observatii referitoare la tinuta de scolar si la necesitatea de a fi foarte atenti in timpul orelor. Apoi am trecut la treaba . Am demonstrat pe tabla mica - mobila asigurandu-ma ca au vazut cu totii am apropiat tablita la nivelul ochilor lor. Le-am explicat de mai multe ori si apoi ei au scris in carte , cu stiloul ( cei care l-au avut la ei). Dupa care a urmat partea mai grea.... le-am imaprtit fiecaruia cate o jumatate de foaie de caiet cu liniatura ajutatoare pe care ar fi trebuit sa scrie cat pot fiecare . Unii s-au intrecut pe ei, altii s-au descurajat. Unii chiar au plans .. dar a intervenit din nou spiritul de solidaritate si s-au ajutat unii pe altii. Au lucrat foarte frumos cu totii. Se impun insa exercitii suplimentare pentru 6 copii. Acestia vor avea o tema de weekend.

Matematica . recapitulare din nou - multimi. Le cunosc foarte bine de la gradinita cu totii, asa ca am mers mai departe cu egalitati, corespondente si comparatii din ce in ce mai complexe. Am rezolvat impreuna exercitile din manual si am trecut apoi iar la scris pe liniatura de caiet de matematica. Tot cu stiloul pentru a recapitula si semnele grafice invatate. Evaluarea o vom face luni iar marti vom trece la numarul si cifra unu.

http://picasaweb.google.com/abecedar.com/Liniute2Oct
http://picasaweb.google.com/abecedar.com/SemneGraficeMatematica
http://picasaweb.google.com/abecedar.com/LitereDinPlastilina

Maine vom trece la cuvantul cu trei silabe si la carlig. Vom avea si lectie de Abilitati practice pentru care vor avea nevoie de frunze uscate lipici si carton A4, vom incerca sa lucram un copacel de toamna colaj din frunze maronii de toamna.