Facebook Andra la Mbela Ciao

marți, 14 octombrie 2008

Consolidare 1, sunetul A

La matematica am recapitulat si consolidat numarul si cifra 1. Pentru a repeta forma cifrei le-am spus copiilor o poveste - Povestea cifrei 1 - pe care ei au ilustrat-o apoi. Ne-am propus impreuna sa realizam o carticica pentru toate numerele de la 0-10 . Dupa care am trecut la rezolvarea paginilor din culegerea de matematica - pe care ei au avut-o ca tema de gandire ( si rezolvare daca pot). Exercitiile le-au placut foarte mult. Am continuat cu o fisa in care au avut de rezolvat cateva exercitii interesante, printre care si unul de gandire - dintr-un sir de figuri geometrice au avut de descoperit un "intrus" - era vorba despre cerc.

Ca tema la matematica au de realizat exercitiile de la pagina 23 din manual.
MAterialele folosite le puteti gasi la http://www.classjump.com/abecedar/?section=classes&class_id=17761

La Lb. romana am trecut la o lectie noua si anume sunetul a. Am discutat despre cuvinte, si despre ce aud ei atunci cand sunt pronuntate cuvintele. Apoi am incercat sa identificam sunetul a in cadrul fiecarui exemplu dat ( cu sprijinul manualului). Pentru ca 50% dintre ei deja citesc , ca de obicei le-am scris la tabla cuvintele si am accentuat cu galben litera A discutand pozitia sunetului corespunzator in interiorul cuvantului.

Am explicat de asemenea si conventia din manual prin care este redat cu cerculet sunetul despre care se discuta in ziua respectiva si sunt reprezentate cu bulinuta celelalte sunete. Ei au copiat cuvintele de la tabla , cerculetele , bulinutele. Am povestit si despre Anicuta, cateva idei despre harnicie pe care le vom dezvolta chiar maine in lectie cu ajutorul basmelor. Basmul cu Cenusareasa este poate cel mai potrivit, maine le voi aduce ca surpriza cartea acestui basm cu ilustratiile lor.

Tema : de realizat exercitiile din culegre - pagina 14 - cine nu reuseste poate veni sambata pentru a rezolva impreuna - 11-12

Azi ni s-a schimbat si tabla - una dintre ele - pentru a evita scartaitul foarte deranjant.

Saptamana viitoare li se va face vaccinarea obligatorie antirujeolica - am primit de la cabinetul medical cate o foita de informare pe care trebuie sa o semnati. Va astept maine la scoala sa o semnati.

Niciun comentariu: