Facebook Andra la Mbela Ciao

luni, 6 octombrie 2008

O zi plina de culoare

Vinera de obicei este dedicata activitatilor artistice. Pentru ca programul nu e prea permisiv, am adaptat insa modul de lucru si am hotarat ca in fiecare vineri sa fim mai artistici decat in alte zile . Lectia de citire s-a bazat pe o imagine desenata pe tabla cu creta colorata, asemanatoare cu cea din manual pe care copiii au reprodus-o vedeti aici : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/Copacel3Oct.
Pe baza imaginii am creat o poveste plina de sensibilitate care sa ii induioseze pe copii. Apoi le-am cerut sa alcatuiasca propozitii dupa imaginea din abecedar. Propozitie cu propozitie micutii cititori au recompus pe scurt povestea pe care le -o povestisem cu putin inainte. Au fost atat de frumoase propozitiile compuse incat le-am scris la tabla marcandu-le astfel ca imagine scrisa si in memoria copiilor. Am demonstrat astfel scrierea unui text, ( amintind de titlu, de punct ) Impreuna, in cor am recitit textul.
Am analizat si cuvinte cu trei silabe ( am dat exemple pe rand fiecare, am citit lectia din abecedar ) . Pe tabla au ramas scrise cu majuscule cateva dintre cuvintele date exemplu in clasa de copii. Ca activitate in completare au avut de copiat de la tabla fie textul fie cuvintele scrise cu majuscule. Cativa copii s-au incumetat sa copieze textul. Si au reusit.

Am trecut apoi la scriere - carligele . Am demonstrat din nou la tabla mare scrierea acestora, am discutat din nou despre spatiu, supraspatiu si subspatiu apoi am trecut la scris cu stiloul; ce am reusit sa facem puteti vedea aici : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/Carlige3Oct
Mai multi copii din clasa de data aceasta au reusit sa termine foarte repede jumatatea de pagina dedicata liniutelor asa ca am trecut repede la o alta sarcina mai artistica : desenarea semnului infinitului - exercitiu de simetrie, de gandire de analiza - interior/exterior. Iata lucrarile lor : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/Infinitul3Oct

Abilitatile practice - prima ora - ne-am familiarizat cu instrumentele de lucru si am trecut la treaba - fiind o zi dedicata copacelului am incercat sa realizam un colaj din frunze numit chiar "Copacelul" . A fost complicat mai ales pentru cei care au avut lipici lichid pentru ca li se lipea lipiciuld e manute si frunzele de asemenea. Pana la urma am reusit sa facem si lucrarea cu acest copacel : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/CopacelDinFrunzeUscate3Oct
Cine nu a avut frunze si lipici a lucrat un copacel din plastilina.
Tema lor a fost sa realizeze la alegere un desen fie infinitul, fie copacelul fie soarele

Niciun comentariu: