Facebook Andra la Mbela Ciao

marți, 14 octombrie 2008

Indrumari pentru parinti


Am gasit salvate aceste vorbe in calculator si m-am gandit ca o sa va bucurati de ele !

INDRUMARI PENTRU PARINTI DIN PARTEA COPILULUI…
1. Nu ma alintati, pentru ca astfel imi faceti rau. Eu stiu destul de bine ca nu e obligatoriu sa-mi satisfaceti toate cerintele. Pur si simplu va pun la incercare.
2. Nu va temeti sa ma tratati cu severitate. Eu prefer tocmai o astfel de atitudine. Aceeasta ma ajuta a-mi determina pozitia.
3. Nu mizati pe forta in relatiile cu mine. Aceasta ma obisnuieste cu faptul ca trebuie sa iau in consideratie doar forta. Eu accept si salut initiativele voastre
4. Nu admiteti inconsecventa. Aceasta ma debusoleaza si ma determina sa incerc cu incapatinare sa obtin satisfacerea cerintelor mele.
5. Nu faceti promisiuni pe care nu le puteti indeplini. Aceasta imi va slabi increderea in dumneavoastra.
6. Nu bateti in retragere atunci cand va provoc si va spun ori fac ceva numai ca sa va indispun. Pentru ca daca o faceti eu voi incerca sa obtin "victorii" si mai mari.
7. Nu va nelinistiti peste masura cand va zic "Va urasc". Nu acesta-mi este scopul. Pur si simplu, eu doresc sa regretati ce mi-ati facut.
8. Nu ma obligati sa ma simt mai mic decat in realitate. Voi proceda corespunzator cerintelor voastre, voi plange si voi scanci.9. Nu faceti pentru mine si in locul meu ceea ce singur pot sa fac. Eu sunt in stare sa va folosesc si in continuare ca pe niste servitori.
10. Nu-mi acordati atentie peste masura de mare din cauza " deprinderilor mele reprobabile". Atitudinea aceasta m-ar incuraja sa ma debarasez de dansele.
11. Nu ma certati in prezenta unor persoane straine. Eu voi acorda o atentie mult mai mare obiectiilor pe care mi le faceti daca mi le-ati spune pe un ton linistit si intre patru ochi.
12. Nu incercati sa analizati comportamentul meu in momentul cel mai aprins al conflictului. Din cauza unor motive obiective in clipa aceeasta auzul meu slabeste, iar dorinta mea de a comunica cu dumneavoastra devine mult mai mica. Va fi in firea lucrurilor daca veti intreprinde actiuni concrete.
13. Nu incercati sa ma povatuiti si sa ma mustrati. Va voi uimi cand veti afla cat de bine cunosc ce e bine si ce-i rau.
14. Nu ma obligati sa cred ca faptele mele sunt deosebit de grave. Eu trebuie sa ma deprind a trage invataminte din greselile proprii.
15. Nu-mi cautati nod in papura si nu vociferati cand vorbiti cu mine. Daca veti proceda astfel, eu ma voi apara prefacandu-ma ca sunt surd.
16. Nu-mi cereti explicatii de ce am procedat asa. Uneori nici eu nu inteleg de ce am procedat asa, si nu am alt motiv.



17. Nu supuneti unei incercari prea mari onestitatea mea. Speriat, voi deveni lesne un minciunos.
18. Nu uitati ca am preferinta pentru experimente. Astfel procedand, eu cunosc lumea. Va rog sa nu-mi contestati preferintele.
19. Nu ma protejati de consecintele propriilor mele greseli. Eu trag invataminte din propria-mi experienta
20. Nu acordati prea multa atentie bolilor neinsemnate pe care le suport. Eu pot sa ma deprind sa am satisfactie din starea de indispozitie, daca aceasta suscita asupra persoanei mele atata atentie.
21. Nu incercati sa ma evitati cand va adresez intrebari fatise. In cazul cand nu veti onora intrebarile mele si le veti lasa fara raspuns, eu in general voi inceta sa apelez la ajutorul dumneavoastra si voi cauta surse de informatie in alta parte.
22. Lasati fara de raspuns intrebarile mele naive si fara de sens. Daca veti proceda cum va indemn, in curand veti observa ca eu pur si simplu, doresc sa va ocupati permanent de persoana mea.
23. Sa nu dati nicicand de inteles ca sunteti indivizi perfecti si fara de pacate. Aceasta imi va produce senzatia de zadarnicie a incercarilor de a ma compara cu dumneavoastra.
24. Nu va alarmati ca suntem impreuna putin timp. Important este ce facem in acest timp.
25. Sa nu va nelinisteasca spaima de care sunt cuprins. In alt chip de veti proceda, eu ma voi teme si mai mult. Demonstrati-mi ce este curajul si barbatia.
26. Nu uitati ca fara intelegere si incurajare eu nu ma voi dezvolta armonios. Insa lauda, cand este dobandita cinstit, in unele cazuri insa este data uitarii. Iar sapuneala, pare-se, niciodata.
27. Tratati-ma tot astfel cum ii tratati pe prietenii dumneavoastra si voi deveni si eu prietenul dumneavoastra. Si, tineti minte, ca eu invat cu precadere imitand faptele celor adulti si nu obiectiile ce mi le fac. Si pe langa toate acestea, eu va iubesc atat de mult! Va rog sa-mi raspundeti cu acelasi sentiment de iubire…

Niciun comentariu: