Facebook Andra la Mbela Ciao

marți, 19 mai 2009

Cuvinte imbratisate

O lectie foarte interesanta astazi pentru ca a trebuit sa gasesc spontan raspunsul la intrebarea pusa de un copil 'Dar de ce cuvintele sunt scrise cu liniuta?" - este vorba despre Bondarul lenes al Elenei Farago , poezie care apare in abecedar si pe care o studiem.

Am inceput prin a le explica faptul ca sunt doua cuvinte acolo dintre care unul sta pe jumatate ascuns si i-am rugat sa identifice cuvintele. Ca acel cuvant chiar daca nu se vede in intregime totusi exista ( am mers cu explicatia pana acolo incat m-am ascuns lasand sa mi se vada numai un picior si i-am intrebat pe copii ce vad iar ei mi-au raspuns "un picior" si eu i-am intrebat apoi "daca eu exist sau nu in clasa' si ei au zis ca da:. Le-am explicat si demonstrat ca s-ar fi stricat ritmul poeziei daca acele cuvinte nu ar fi fost unite intre ele.

Apoi am chemat un copil in fata clasei si l-am luat in brate si am intrebat pe ceilalti copii cate persoane vad si ei mi-au spus ca doua. Am intarit ideea spunandu-le ca chiar si atunci cand copilul respectiv nu se vedea pentru ca era in burtica mamei lui tot doua persoane erau nu una. Au inteles foarte bine ideea si s-au bucurat. In atmosfera creata i-am rugat sa faca niste planse cu cele 4 ortograme. Apoi pe caietele sa scriem propozitii cu aceste cuvinte.Titlul lectiei a devenit "Cuvinte imbratisate". Le-a facut multa placere.

La matematica am facut

2 comentarii:

Anonim spunea...

ce inventiv... chiar f buna ideea cu "burtica mamei"... si ritmul poeziei... bravo

SFetnicul spunea...

Frumoasă explicaţie!