Facebook Andra la Mbela Ciao

marți, 30 septembrie 2008

Matematica - 30 septembrie

Am continuat sa discutam despre multimi, si am rezolvat impreuna exercitiile din manual de la paginile 14, 15, 16, 17.

Notiunile despre multimi s-au referit la : comparare, multimi egale, nr de elemente, corespondente intre elementele multimilor, formarea de multimi.

Au ca tema de rezolvat exercitiile de la pagina 18.

Abecedar- 30 sept

Introducere : Am recitat poeziile pe care le stim impreuna, am discutat despre fapte bune si fapte rele pornind de la intamplari concrete din viata de scolar.
Copiii au enumerat la categoria fapte bune : ajutorarea animalelor, a oamenilor saraci sau bolnavi, comportamentul civilizat cu colegii, ajutorul dat colegilor.
Am discutat apoi despre cuvintele vrajite - formule de politete dintre care am scris pe tabla cu litere mari de tipar in partea stanga sus - Te rog frumos, Multumesc, Scuza-ma
Am trecut la lectia "Propozitia cu trei cuvinte"
Am discutat programul de dimineata al copiilor pe marginea imaginilor din abecedar.
Am compus cate o propozitie cu trei cuvinte pentru fiecare imagine.
1. Ionut se trezeste.
2. Ionut face gimnastica.
3. Ionut se spala.
4. Ionut ia masa.
5. Ionut se imbraca.
6 Mama il conduce. Pe acestea le-am scris cu litere de tipar mici in partea dreapta sus a tablei.

Am trecut apoi la analiza imaginilor de la exercitiul 2 din abecedar - am formulat propozitii cu ajutorul copiilor si le-am scris de data aceasta cu majuscule in partea stanga jos a tablei.

Copiii le-au avut de desenat (copiat cu majuscule de la tabla ) pe caietele cu foaie velina aceste trei propozitii din urma.
Ultima sarcina "artistica" a lectiei a fost sa deseneze cat pot de frumos pe o foaie A4 de data aceasta una dintre propozitii la alegere. Iata ce au reusit sa faca: http://picasaweb.google.com/abecedar.com/PropozitiaCuTreiCuvinte
De asemenea am discutat despre nr de cuvinte din propozitie, despre punct.
In ora care a urmat au avut de desenat un soare dupa modelul de la tabla si liniutele din abecedar. Lucrarile le puteti vizualiza pe linkul : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/Soarele30Sept

Pentru maine au de adus la scoala carti de povesti.

Fotografiile de joi(25 sept) le puteti vedea aici : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/PropozitiaCuDouaCuvinte

luni, 29 septembrie 2008

Primele saptamani de scoala

29.09.2008 Buna seara, Incep cu cateva anunturi importante care se refera la organizara clasei si anume : - schema orara prevede 7 ore de limba romana si 1 ora de abilitati practice. Atasez in e-mail orarul si schema orara.- am primit fisa cu indicatorii pe care trebuie sa ii masurati pentru uniforme. Va rog sa completati fisa si sa o dati Alinei Atitienei. o atasez si pe ea. S-au facut fotografii in clasa dar fiindca vineri a fost o zi destul de innorata ne gandeam ca n-ar fi rau sa mai facem o sesiune foto tot vineri.Cei de clasa a5-a vor avea sedinta miercuri si un reprezentant al comitetuluid e parinti de la noi din clasa este invitat pentru ora 18 30 la sala 5. Azi a fost o zi haotica ( la f cea de vineri ) pentru ca probabil asezarea bancilor nu este cea mai potrivita. Dar cum nu aveface altceva va trebui sa ne adaptam la situatie pentru ca nu suntem singurii care invatam in respectiva de clasa iar cei de clasa a5-a nu reuseau sa iasa din bancute daca le asezam in careu.Am incercat o asezare pe grupuri de cate patru vineri si s-a pierdut parca intreaga zi. Programul de azi a fost unul inedit si complicat in acelasi timp. Dupa ce am verificat fisele de lucru de data trecuta la matematica - toti copiii au luat foarte bine la ele - azi am venit cu fise putin mai complicate. O atasez si aceasta fisa. radul de dificultate a crescut si astfel copiii au intampinat dificultati de intelegere a sarcinilor amit in final sa completam fisa impreuna iar maine pentru a prinde mai multa incredere in noi o vom completa din nou. La ora de muzica am invatat cantecul gamei ( l-am atasat si pe el) cu acompaniament de chitara si am reusit sa ne relaxam putin pentru ca la ultima ora am avut mai multe de facut. Am trecut la lectia cea noua - La scoala - unde am avut de observat o harta, de explicat cu ajutorul ei rute catre scoala - posibile, reguli rutiere samd. CA activitate in completare am avut de realizat o harta asemanatoare, cu strazi care se intersecteaza formand diferite rute, intersectii, cladiri, case institutii, parcuri, spatii verzi. Copiii au fost foarte atrasi de aceasta sarcina si au lucrat foarte frumos. Puteti observa cu usurinta acum in lucrarile lor stilurile de invatare pe care le au : cei foarte originali si nonconformisti, cei foarte organizati, cei care au tendinta spre a organiza cat mai mult si cei care au tendinta de a ramifica informatia samd. Lucrarile copiilor le puteti admira pe urmatorul link : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/HartaDesenCunoastereaMediului2909 Cu drag, Adina
24.09 . 2008 Buna seara din nou :) O zi emotionanta azi pentru micutii pictori ai clasei pentru ca a avut loc o prima intalnire si foarte fructuoasa cu D-na prof iata fotografii : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/OraDePictura# Pentru ca cei de la grupa de desen au avut doua ore de pictura ( asa va ramane miercurea ) grupa de muzica dupa ce s-a intors de la teorie a trecut in alta sala de clasa si am lucrat impreuna - o fisa de evaluare la matematica - (pe care o voi incarca maine dupa ce o fac si ceilalti) si un peisaj din forme geometrice. La abecedar a mai avut loc un tur de forta - am citit 26 de cuvinte impreuna in care am evidentiat vocalele incercand cu totii sa il invatam si pe Leo sa citeasca. Fiecare a citit un cuvant. Numai sase copii din clasa au spus ca "nu stiu sa citeasca" desi recunosc literele si patru dintre ei chiar citesc ( stiu ca literele legate intre ele formeaza cuvinte si reusesc sa descifreze cuvinte scurte ). Exercitiul le-a placut foarte mult si mai ales faptul ca Leo a invatat ceva de la ei ;) . La sfarsit am desenat un tablou dedicat literei A la tabla. In a doua ora de abecedar am discutat despre imaginea de la lectia de azi, despre "puunct" la sfarsitul propozitiei si am facut iar un joculet interesant. pe langa clasicele compuneri de propozitii dupa imagini ... Copiii au batut impreuna din palme de fiecare data cand au simtit nevoia sa ouna un punct la sfarsitul unei propozitii rostite de mine. Interesant a fost ca eu am alcatuit propozitii chiar despre ei ;) Am scris ( pentru cei care deja citesc) propozitiile pe tabla si le-am citit sau observat ( daca nu stim inca sa citim) apoi am trecut la scrierea liniutelor ( spatiul din pagina de manual ) Unii dintre copii au primit si cate o "bulina" rosie - daca au reusit sa scrie perfect .... Apoi am trecut la un exercitiu mai placut si anume la desenarea liniilor si punct - un exercitiu de simetrie , echilibru, gandire, lateralitate incadrare in pagina si foarte atractiv pentru ei iata fotografii : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/LiniiSiPuncteInvatamSaCitimCuLeo#

23.09.2008 Buna seara, Azi a fost din nou o zi speciala. Am avut de "trecut" doua hopuri : trasarea primelor liniute si ora de educatie fizica - echipare, ordonare in formatia de lucru samd. Imi adusesem aparatul pentru foto dar era plin cardul de memorie si nu am reusit sa fac decat o singura fotografie reusita in ora de matematica atunci cand cantam cantecelul pentru 1 si 2. In schimb veti putea admira ce au lucrat copiii atat la scriere cat si la matematica. Am inceput cu matematica pentru ca a venit Leo si lui , cel mai mult ii place matematica... ( motivul real - pentru ca dimineata ei sunt cel mai atenti ). La matematica am avut de discutat despre pozitia corpurilor in spatiu, mare mic, aproape departe relatii "matematice" intre obiecte si fiinte, durate- pe care le-am discutat cu leutul , foarte curios de altfel. Am trecut voiosi la cantecel pe care il puteti descarca de aici : http://www.trilulilu.ro/adinatulbure/fcf43a8a08ed6c Am incercat sa ii facem si o "coregrafie" spre sfarsitul lectiei facand putina miscare. Ne-am familiarizat si cu forma cifrei doi pe care apoi am icnercat sa o scriem la ora de scriere - ce a iesit puteti vedea aici : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/Cifra2 Cum au terminat foarte repede de lucrat am trecut la combinatii ( care erau pregatite pentru miercuri ) - ceea ce a presupus organizarea paginii si alternanta randurilor de unu si doi. Ce au reusit sa faca puteti vedea aici : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/Cifrele1Si2# La abecedar am discutat despre "abecedar" despre carte asa cum i-a zis Alexia "Domnul Abecedar" despre cum arata el - vesel, trist, am construit propozitii, am analizat cuvinte ( vocale - pozitia lor in cuvant , pozitia cuvantului in propozitie) si ne-am jucat la abecedarul electronic apoi am completat pe rand cu liniute chiar pe carte :) Liniutele noastre, asemanate cu picaturile de ploaie batute de vant au alcatuit o frumoasa compozitie in ora de scriere :) pe care o puteti vedea aici : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/ScriereLiniutePloaia# La ora de Educatie fizica ne-am descurcat foarte bine avand in vedere ca a fost prima data cand am facut o ora serioasa;) Ne-am aranjat in formatie, am facut exercitii de mers, apoi exercitii in formatia de gimnastica - elevii care nu au avut echipament au stat in curtea scolii si au privit ( au invatat si ei despre ce e vorba in timpul orei de educatie fizica) O inimioara de plastic ( din cele care stau agatate de gentuta ) a disparut de la Rosie nu am reusit sa stabilim daca a fost pierduta pe drum, lasata acasa - la cererea ei am verificat daca nu s-a ratacit prin alta gentuta... a colegelor si nu era nicaieri, sper sa o fi lasat acasa si sa fi uitat :) . Alt copil si-a lasat la scoala ghetutele - le-am pus in dulapiorul de sub catedra Maine grupa de desen incepe lucrul cu D-na Prof Lidia Stefanescu. Sa le tinem pumnii!
19.09 / 22. 09Buna seara, Venim cu noutati si vesti imbucuratoare, pentru ca deja se vad si se simt primele semne ca scolareii au inceput sa se cunoasca intre ei sa respecte regulile si fac fata cu succes regimului de viata scolar. Vineri am avut citire, scriere si matematica impreuna ora de matematica a fost insa "donata" D-nei psiholog care a ramas profund impresionata de clasa noastra. Deoarece tot vineri au fost montate si jaluzelele si sambata am fost la scoala sa sterg praful nu am mai avut timp sa va scriu nimic despre ei, asta nu inseamna ca nu s-a intamplat nimic vineri ;) La ora de citire ne-am jucat putin cu silabele si cu propozitiile scrise cu litere de tipar la tabla, jocuri care contribuie la formarea unor notiuni intuitive despre cuvant, directia de citire si pastreaza deprinderile de recunoastere a literelor ( chiar de citire la unii copii ) formate in gradinita. Cuvinte alese de ei le-am imprastiat pe silabe pe tabla si ei au avut de gasit "ruta" de la o silaba la alta pentru reconstituirea cuvantului ( vedeti in fotografii) Am continuat cu exercitiile de scris in aer ( care ii ajuta sa "auda" vocalele - care sunt si cele mai importante pentru a intui cuvantul scris si a-l citi rapid) , recunoasterea numelor si am termniat cu lectiile din abecedar- cele introductive - si trecem de maine la cele cu liniute. Asa cum v-am spus la sedinta vom scrie tot pe caietele cu foaie velina pentru a exersa cat mai mult cu incredere si forta fara sa ne cramponam de problemele tipice care apar atunci cand trecem la "cerneala" si stilou) Pentru vineri au facut pe caietele linia verticala si pe cea orizontala http://picasaweb.google.com/abecedar.com/CitireSiScriere19Sept , am discutat despre simetriile corpului si pozitia lui relativa la alte obiecte din jr. Am cantat cu gesturi pana reusim sa invatam bine totul. Leo nu a mai venit pentru ca "s-a speriat" de galagia din pauza si a promis ca revine cand o sa ii zic ca e mai putina galagie. In ora de matematica la sfarsit i-am cantat si recitat D-nei psiholog ( spre surprinderea ei) toate cantecelele si poeziile invatate de noi in prima saptamana de scoala. Astazi am reluat "ritualul" zilnic de salut, poezie "Buna dimineata" avand un orar putin mai complicat pentru ca la a 3-a ora ne-am impartit.La matematica "ne-am saturat" - vorba Alexiei - de atata "unu" pentru ca am numarat impreuna inainte inapoi pana la 12 din unu in unu, am repetat ce se intampla daca la unu adaugam unu si la doi adaugam unu si la trei adaugam unu ..... apoi daca luam inapoi fiecare unu adaugat. Am scris pe spate, pe tabla in aer cifra unu , apoi am facut scarita piticilor ( pana la 10) - care are o intreaga poveste - pentru ca am introdus povestea celor patru pitici din "Tara matematica": piticul plus care strange tot ce vede , piticul minus care da totul ca e foarte darnic, piticul ori care ordoneaza tot ce a strans piticul plus, si piticul minus care spune intotdeauna cat mai poate da si cui piticul minus... le-a placut povestea si scarita si au scris cu drag cifra unu pe foi mari A4 cu multe culori asa cum e frumos in tara zanelor scarita este urmatoare ( si ea se va tot complica) 1=12=1+13=1+1+1............ http://picasaweb.google.com/abecedar.com/Cifra1 Ca activitate in completare le-am cerut sa "copieze" si scarita pana la trei de la tabla ( unii au reusit sa o copieze foarte bine - este o activitate intuitiva care pregateste terenul pentru momentul predarii in viitor) . Am cantat si un cantecel cu cifra unu si cu doi pe care l-am reluat si la muzica cu grupa de desen La cunoasterea mediului am discutat despre anotimpuri, le-am prezentat manualul si semnificatiile simbolurilor de pe prima pagina si apoi am facut corespondente intre frunze si am desenat frunze de toamna Ca tema au de strans frunze de toamna de diferite forme si culori pentru a face un tablou de toamna data viitoare la cunoasterea mediului Anunturi : De maine incolo conform ordinului dat de ministru orele incep de la 8 dimineata si se termina la 12 fara 10 Orarul de maine este citire scriere matematica educatie fizica Sedinta cu parintii va avea loc Joia aceasta la ora 18 - si vom discuta despre copii, despre uniforme, orar, amenajarea clasei. Va doresc numai bine si o seara frumoasa in continuare Adina Poezia vocalelor pe care o recitam in clasa o gasiti pe www.abecedar.com
18.sept.2008 Ne-am intalnit foarte veseli la ora de matematica! Surpriza zilei a fost Leo - un leut care a avut rolul sa ii inveseleasca pe copii si sa ii faca sa se apropie intre ei - o noua ocazie de a-si rosti numele in fata clasei fiecare pentru ca sa ii cunoasca si Leo - leutul care vrea sa invete sa citeasca alaturi de copiii din clasa IB . Dupa momentele hazlii de la inceputul orei am trecut la un test initial la matematica - numarare, recunoastere figuri geometrice. CA activitate in completare au avut de colorat plansa. Testul a fost destul de complicat mai ales ca dupa o lunga vacanta notiunile invatate la gradinita au nevoie de o revigorare;) A fost si distractiv deoarece copiii aveau de descoperit figurile geometrice folosite in constructia altor figuri si imagini unitare. S-au descurcat foarte bine rezultatele le puteti vedea aici : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/OraDeMatematica A venit pauza de masa apoi ora de citire - Am trecut la cea de a doua lectie din abecedar, cea in care am invatat sa ne prezentam politicos. Ne-a mai ajutat putin si Leo ( de care copiii au fost foarte incantati) . Si pentru ca tot ne-am prezentat si unii deja stim sa citim binisor.... am scris prezentarile pe tabla si le-am citit in cor: inainte, inapoi, pe sarite - un joc foarte indragit de copilasi. In completare am scris din nou cu ajutorul fluturasilor copiii formand de data aceasta cu totii cuvinte ( se ajuta foarte frumos unii pe ceilalti). Am iesit cateva minute in pauza afara apoi am trecut la ora de scriere si am deschis pentru prima data caietelul cu foaie velina. Am scris din nou in aer vocale si consoane am ajuns la cuvantul nani pe care l-am scris in aer, am cantat nani nani puisor - pana am ajuns la "soare " pe care am hotarat sa invatam sa il conturam ... Demonstratia ( facuta de invatatoare la tabla ) le-a adus copiilor o surpriza pentru ca cercul s-a transformat in spirala si le-a solicitat o atentie deosebita in realizare. Fiecare banda de culoare trebuia sa fie foarte clar delimitata de celelalte, spirala trebuia sa fie plasata chiar in centrul paginii, si in timp ce au desenat ei au gasit multe analogii cu diferite obiecte cunoscute ( acadea, simbolul unui personaj de desene animate etc. ) Pentru fiecare, spirala lui a fost un moment de explorare si de concentrare maxima. Ce au reusit sa realizeze puteti vedea aici : http://picasaweb.google.com/abecedar.com/OraDeScriere Maine vom avea trei ore citire, scriere, matematica iar in una dintre ele o vom avea musafir pe D-na Psiholog a scolii care va face cunostinta cu micii scolarei
17.sept.2008 A mai trecut o zi din viata de scolar. Am inceput sa ne cunoastem din ce in ce mai bine. Astazi am stat 4 ore la scoala am invatat despre ce inseamna un "orar" succesiunea ora si pauza, pauza de masa, din nou reguli de comportament pentru sigranta copiilor in timpul pauzelor. La ora de citire am deschis Abecedarul si am observat prima imagine, am facut prima conversatie pe baza unei imagini din abecedar - prima lectie , si am invatat sa ridicam mana si sa nu vorbim neintrebati. Am folosit in conversatie concepte precum " in fata/in spate, in planul apropiat/ in cel indepartat, de ce are fetita papusa in mana etc. Pisica din poza era chiar pe pervazul ferestrei noastre ;) asa ca am stabilit sa o cheme Miaunel si sa fie mascota clasei. Apoi am trecut la lucruri mai "serioase" adica ne-am intros in tara zanelor pentru a afla cum invata ele sa citeasca atunci cand sunt in clasa I . Pe zane le invata sa citeasca fluturasii, care se aseaza exact asa cum trebuie ca sa se formeze cuvantul pe care il cer micutele zane . Si...surpriza! Zanele au adus copiilor, pentru ca au fost foarte cuminti fluturasi- litere cu care ei au alcatuit frumos cuvinte ( la alegere cine a putut - numai doi copii din clasa nu au facut acest exercitiu, unul pentru ca nu a vrut si celalalt pentru ca nu a stiut - desi cunoaste literele) - concluzia.. ne va fi foarte usor sa invatam sa citim rapid :) Iata-i la lucru - http://picasaweb.google.com/abecedar.com/17SeptScriemCuFluturasi Asa a trecut ora de citire - am uitat sa va spun ca am schimbat asezarea bancutelor in clasa si astfel copiii au o vizibilitate crescuta la tabla. Am ajuns la ora de scriere unde am continuat cu zanele - adica am scris in aer, ca ele, cuvinte precum - IAU, AU si o prima propozitie - EU IAU OU. Le-am explicat copiilor ca mai intai vom scrie cuvinte in aer , apoi cu culori si abia dupa aceea cu stiloul - au fost foarte incantati. A urmat o fisa de evaluare in care au avut de unit imagini de legume cu initialele corespunzatoare - o fisa rezolvata de toti copiii din clasa. Activitate in completare au avut de facut un desen al familiei lor. Pauza de masa - foarte civilizata ( ce mult inseamna gradinita! )Apoi ora de teorie pentru jumatate din clasa si ora de desen pentru cealalta jumatate ( desenul inca nu e fixat in orar si nici engleza ) La ora de educatie fizica am repetat poezia vocalelor si am invatat noi poezii cu gesturi, am repetat cum ne cheama pe fiecare si am jucat fazan ( ocazie cu care am aflat ca elevii inca nu se cunosc dupa nume )
16. sept.2008 A trecut inca o zi de scoala , Azi am facut turul scolii, si cunostinta cu elevii clasei I A. Am stabilit ca regula principala ca " nu se iese afara si nu se pleaca nicaieri decat cu acordul D-nei Inv.", o alta regula ( la care mai avem de lucru) este ca " nu se vorbeste neintrebat in timpul lectiilor sau in timp ce altcineva vorbeste". Am facut cateva exercitii de perceptie a trecerii timpului ( orientare temporala) simultan cu activitatile de desen.Am continuat de colorat zanele care "disparusera si trebuia sa le aducem inapoi" - copiii au avut ocazia sa relationeze si sa lucreze in colectiv. Am asezat copiii in bancute in functie de inaltime si diferitele probl;eme de vedere si de auz pe care le-au anuntat parintii.Apoi am aflat un secret pe care zanele au hotarat ca trebuie sa il scrie "Doamna Inv." pe tabla : " Ariciul are ace aurii. " este un secret foarte important pentru ca pe baza lui am aflat ca am in clasa copii care stiu sa citeasca foarte bine ( inclusiv grupuri de litere ) si cu ajutorul caruia am facut ;legatura cu momentul urmator - identificarea vocalelor - pornind de la A apoi E I O U Poezia pe care le-am spus-o poate fi ascultata si pe www.abecedar.com Fiecare vocala are un gest, si asa am invatat ca zanele vorbesc cu gesturi pentru ca le place foarte mult linistea si vor sa auda mereu numai susurul izvoarelor si ciripitul pasarelelor. Am "scris " in aer cu gestrui cuvinte precum : OU, IA, OAIE, EU . Apoi am desenat cuvantul OAIE cat mai frumos pe o foaie alba A$ . Cu aceasta ocazie, am aflat mai multe despre : - viteza de executie a unei sarcini - capacitatea de a imita semne grafice ( cerc linie verticala , linie orizontala linie oblica ) - acuratetea cu care lucreaza copiii- tipul de imaginatie , temperament Obesrvatie foarte importanta : copiii s-au ajutat unii pe ceilalti si la activitatea individuala, semn ca s-au imprietenit intre ei in orele care au trecut. Ce au reusit sa faca fiecare puteti vedea pe http://picasaweb.google.com/abecedar.com/OaieClasaIB Pentru maine isi vor aduce la ei : manualele Abecedarul si MAtematica, caietul cu foaie velina vor avea prima ora de teorie. Programul se termina la ora 11.30 Copiii vor fi asteptati la intrarea in scoala O zi minunata in continuare va doresc !